Egyedülálló vállalkozásba fogott a Viasat3-at is működtető Sony Pictures Television Networks, amikor hatvan epizódból álló napi sorozat gyártását rendelte meg, majd tűzte műsorára 2018 októberétől. A 200 első randi bőven hozta az előzetes várakozást és nagyon rövid idő alatt képes volt stabil nézőtábort kiépíteni és sokak kedvencévé válni.
A történet főhőse Luca (Gáspár Kata), a fiatal, szingli és kissé teltkarcsú rádiós szerkesztő, aki egy, az édesanyjával (Pápai Erika) kötött fogadás miatt úgy dönt, hogy addig fog randizni, amíg meg nem találja az igazit, megelőzve ezzel esküvőre készülő húgát (Kovács Panka).
A sorozat az argentin Ciega a citas című széria nyomán készült, ám a történet magyar környezetbe helyezve, helyi írók munkájával lett a Viasat3 nézőinek rendszeres esti programja. A SPTN CE Közép- és Kelet-európai régióért felelős tartalomfejlesztési stratégiai vezetője, Temesvári Marietta elmondta:
"Olyan sorozatot kerestünk, ami jól illeszkedik a Sony és a Viasat3 brandjéhez, és csak annyira csajos, hogy azért nem idegeníti el a férfiakat sem. A 200 első randi szerethető karakterekkel van tele, és olyan általános kérdéseket vet fel, amelyek mindenkit foglalkoztatnak. A siker egyértelmű és ezt a számok is bizonyítják. A sorozatnak köszönhetően negyvenegy százalékkal nőtt a műsorsáv átlagos közönségaránya a kereskedelmi célcsoportban. A legnagyobb arányban a harmincöt-negyvenkilenc éves AB státuszú városi nők, jobbára felsőfokú végzettséggel tették le a voksukat a romantikus lelkű rádiósok mellett. Büszkék vagyunk a kedvező fogadtatásra és köszönettel tartozunk a készítőknek és az összes szereplőnek. Örömmel jelentem be, hogy megkezdtük a 200 első randi második évadának előkészületeit, Luca tehát mindenképpen visszatér a Viasat3 képernyőjére."
A nézőknek tehát nem kell sokáig várniuk arra, hogy a befejező évadban végül kiderüljön, ki nyeri a fogadást, Lucának sikerül-e megtalálnia az igazit.
A sorozat első évadának leforgatására közel százötven nap állt a stáb rendelkezésére. A belső jelenetekhez hatalmas díszletet építettek, amelynek területe mintegy ezer négyzetméter: itt rendezték be Luca lakását, édesanyja villáját, valamint a munkahelye, a rádió irodáját és stúdióját is. A külső jeleneteket ötven helyszínen rögzítették, mielőtt a stáb bevonult volna a stúdióba. Az élethű környezet megteremtéséhez filmes technikákat, speciális világítást és plánokat használtak a szakemberek, a sorozat főcímzenéje pedig a Honeybeast együttes Így játszom című slágere volt.
A 200 első randi nem csak a hagyományos televíziós platformon, hanem a digitális felületeken is hasított. Több mint egymillió streamelést ért el a sorozat a Viasat Play felületén, amelynek kilencven százaléka epizódmegtekintés, míg tíz százalék extra tartalom fogyasztása volt. A közösségi médiában mintegy kétmillió embert ért el a 200 első randi, az interneten pedig kétszázötvenezer egyéni látogató több mint hárommillió oldalletöltést generált. Luca karaktere az Instagramon is aktívan posztolt, így több mint katezer követőre tett szert, akik közül sokan előszeretettel adtak neki ismerkedési tanácsokat.
A 200 első randi rajongóinak a legújabb epizódok bemutatása előtt sem kell unatkozniuk, hiszen a Viasat3 népszerű sorozata január 21-től a Sony Maxon újranézhető.
emTV.hu // ACG